niedziela, 29 kwietnia 2012

7 Ulubionych #3

1. Jamie Lidell - Figure Me Out 



Piosenka z pierwszego albumu Lidella jaki usłyszałem. JIM jest niemalże bezbłędnym albumem, którego można słuchać w kółko bez znudzenia, a Lidell jest genialny nie tylko na albumach ale też na żywo, o czym miałem się okazję przekonać dwa lata temu na koncercie w warszawskiej Stodole. 

2. Fashawn - Samsonite Man Feat. Blu




Dwóch z moich ulubieńców z fali młodych raperów ostatnich 5 lat w jednym kawałku. Obaj pochodzą z Kalifornii i obaj wyłamują się z obowiązującego wśród kalifornijczyków schematu gangsterskiego rapu. Świetny kawałek o życiu na walizkach w trasie z bardzo fajnym teledyskiem i wpadającym w ucho podkładem od Exile'a (który współpracował też z Blu przy jego albumie). 


3. Mark Ronson - Glass Mountain Trust Feat. D'Angelo




Record Collection jest naszpikowane genialnymi kawałkami, które wpadają w ucho, i których można słuchać na okrągło, co jest zaletą zarówno zaproszonych wokalistów jak i produkcji Ronsona. Wśród tych wszystkich perełek ostatnimi czasy najczęściej wracam do tej piosenki. Trochę dziwaczny, jednakże hipnotyzujący wokal D'Angelo, który już pokazywał na chociażby swoim słynnym Voodoo, nie pozwala mi się oderwać od Glass Mountain Trust i osładza oczekiwania na jego trzeci album.


4. Andreya Triana - Lost Where I Belong



Tytułowa piosenka z debiutanckiego albumu brytyjskiej wokalistki znanej ze współpracy z Flying Lotusem i przede wszystkim Bonobo. Piosenka dobrze oddaje klimat całego albumu, który choć krótki, zachwyca. Idealny na relaksujący wieczór.

5. SBTRKT - Pharaohs Feat. Roses Gabor 




Drugi teledysk od SBTRKT do mojej chyba ulubionej piosenki z płyty. Moim zdaniem najbardziej taneczny kawałek z SBTRKT okraszony na dodatek bardzo fajnym teledyskiem. Z niecierpliwością czekam na okazję żeby zobaczyć tego pana wraz z live bandem.


6. Mayer Hawthorne - A Long Time




Bardzo długo czekałem na jakiekolwiek nowe piosenki od Mayera, który zachwycił mnie swoim Strange Arrangements w 2009 roku. Po dwóch latach zaostrzył mi apetyt niezmiernie wydając krótką, darmową EPkę z coverami i powiadamiając o nadchodzącym nowym albumie. Pierwszy singiel i pierwszy teledysk z tejże. How Do You Do - sprawdźcie.


7. The Black Keys - Tighten Up


 

Mój ulubieniec z Brothers. Piosenka o miłości, a jakże inaczej! Okraszona dźwiękami perkusji, gitary i organów hammonda, oraz genialnym teledyskiem. Black Keys są idealnym przykładem jak wiele dobrego można zrobić z niewielkim i prostym instrumentarium.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz